En helg i Stockholm med mamma och claes!

Woho, nettbuss har gratis wifi så jag passar på att surfa in. 
Mama och jag sitter alltså på bussen hem från Stockholm och beundrar just nu hur solens sista strålar nuddar himlen och sen försvinner bort. Helgen har varit himla fin! I fredags kom jag superpeppad till centralen och åkte ut till älsklingsjulia i Linde. Där fick jag lunch på hennes altan och vi kunde inte vara tysta ens en sekund. Efter städning av hennes garderob åkte vi in till Brillo för att möta upp Sara, Mico och Max. Det var ju fantastiskt! När glasen var tömda och kastanjerna sara gett oss skakade, så gick vi till systemet och handlade upp oss. Bananlikör bland annat... Sen vidare mot Vigårda för att köpa med oss satans goda burgare. Tog våra grejer och åkte upp på typ trettonde våningen till Saras kontor för att dricka/äta/dansa/snacka. Fan var så glad! 



Kvällen avslutades på häktet och sen i Julias loftsäng ❤️. 

På lördagen gick jag upp klockan åtta, försökte skapa ett ansikte på mitt bleka huvud. Lyckades helt okej. Åkte in till stan och mötte upp morbror och sen mamma. Trion var samlad!! Mot frukost ---> på Tous les jours. Jag åt ost/skinksmörgås, drack juice och varm choklad med marshmallows. Gudagott och supergulligt ställe! Sen vandrade vi ner till Östermalm och kikade i dyra inredningsbutiker och sen i klädaffärer på Biblioteksgatan. Provade säkert 25 plagg men inget var fint alternativt passade </3. 

Mot söder! Besök på favoritmatbutiken Rebellen för inköp av snacks och dryck. Gick runt ett slag på götgatan. Jag hittade en fin present och mamma köpte en tillbringare på Designtorget. 

----> en tunnelbana + buss senare var vi på Lidingö (helt slut) för snabbdusch och avlämning. Åkte sen till tekniska högskolan där Claes och hans vänner hade ett event för deras välgörenhetsorganisation I aid Africa (googla!). Vi fick lyssna på ett bra band, dricka öl och äta lite chips. Sen bara "ska vi åka hem?" "Ja". Så vi åkte hem och somnade superfort. 😴 

Idag har vi ätit bananpannkakor, lunchat på Louie Louie och gått på bio på Victoria. Vi såg Taikon som handlade om Katarina Taikon som skrivit Katitziböckerna. Jag gillade den massor. Otroligt hur rätt i tiden den kommer upp på biograferna med tanke på flyktingkrisen (som inte alls var likadan när de började göra filmen). 

Nu: 😴
Sen: 💏

Kommentarer
Postat av: Julia L

Äntligen ett inlägg! Mer sådant så att jag får läsa om vad som händer där hemma. Saknar dig!

2015-10-04 @ 20:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0