bad i Stora Gla, frisbeegolf och räkmacka från Värmskog.

I förrgår åkte Michael och jag till hans mormors syster som bor i Hillringsberg här i Värmland. Det var så himla fint att åka dit, all skog och alla små hus och vattendrag *skoglover*. Stannade i Värmskog och köpte med oss enorma räkmackor därifrån. Sen kom vi dit och satt och mumsade på mackorna och pratade om ditten och datten ni vet. Efter en stund vart vi badsugna och M och jag åkte upp för en liten grusväg till en liten bergsjö som hette Stora Gla. Där var det såhär fint:



Vi hoppade längs kanten av sjön och la oss sedan på en varm klippa och solade. Eller ja, M dödade 13 spyflugor som han fick panik på..... Sen blev vi så badsugna att vi hoppade i med underkläder på. Sjukt fint och klart vatten, men dock gyttjig botten. Sen pussades vi. 




När vi senare hade fikat med Hjördis styrde vi bilen hemåt, hämtade upp Simon och åkte till Skutberget för frisbee med Johan. Det var svinkul! Gick alltså relativt bra för mig.... Hehe. Johan åkte hem efteråt men jag, Mike och Simon hade badkläder med oss så vi hoppade i och badade i värsta stora vågorna och jag var lycklig och rädd precis hela tiden. 

Efteråt följde Simon med hem och vi gjorde pannbiffar med färskpotatis och morötter i ugn som vi avnjöt till ett stycke läskig film. 

SÅ bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0