mitt 2013: maj

Så var det dags för vårmånad gänget! När det blev sådär varmt och blommigt ute och precis allt utanför min balkong var rågrönt. Jag firade i alla fall in valborg och maj med bästaste människorna! Patric, Julia, Fredrik, Daniel och Sarah befann sig alla i min lägenhet på ön och åt getostsallad, drack cava, gick på rälsen till elden i Torsvik och spelade Alias in på småtimmarna. Mitt bästa valborgsfirande någonsin!!!! Tog noll kort. Kul.
 
 
Jag åkte hem till Karlstad på visit och njöt av våren. Lyssnade på musik på tåget och hade fått en ny jeansjacka från mamma som hon köpt på Nära Nytt, kan ha varit sommarens mest använda plagg. Började helt plötsligt rysa av längtan efter att bara kunna ha en sån tunn jacka.
 
 
När jag var hemma drog Max med mig på en långtur på inlines bland vitsippor och grus som kommit fram under snön. Max hade shorts och ramlade när han drog mig med sina stavar. Skrattade ihjäl mig tills morgondagen kom och därmed träningsvärken. Hejdå benen.
 
 
Åkte till Örebro och gick på kosläpp med härliga människor, dröm som slog in! Var dock inte helt fantastiskt för vi fick vänta ganska länge på kossisarna men som tur var hade vi fått mjölk och bullar att mumsa på.
 
 
När jag kom hem till min ö tog jag en kvällspromenad. Ja mina vänner det är kvällsljus på bilderna. Våren kom verkligt sådär bara pang bom, det blev varmt och nedanför gick barn barfota på lilla sandstranden. En av mina favoritblommor slog ut och jag var ganska tacksam över livet.
 
 
 
En kväll efter jobbet gick Julia och jag till Trädgården. Kan ha varit en av de roligaste kvällarna på hela freakin året. Dansade i tuggumirosa strumpbyxben och Julia kunde alla låtar och jag ingen. Hamnade efterfest i Hammarby Sjöstad som vi flydde från vid sex på morgonen under körsbärsträden.
 
 
Våren och maj kom med ljus och osminkade tider.
 
 
Det blev förskolans dag (en biggie parantes är att jag saknar det där stället såååå mycket ibland, så så mycket) och jag var boss. Haha skoja. Dock iklädd mina älskade baggyjeans, linne med reflexväst över pga enorm hetta och självklart "dagisarmband".
 
 
Julia och jag försökte starta sommaren genom sommarklänningar och heldag i GLAM. Frukost på Ett Skafferi och hallonsoda med hundgos i Vinterviken till exempel. Plus gjorde kransar av maskrosor, en av mina favoriter med våren.
 
 
En kväll gick jag, Patric, Julie och Fred på Movitz på Grönan. De hade precis släppt sin singel Limousine med Maskinen så det var ganska mäktigt! Vi drack för övrigt rätt mycket öl och jag och min bästis åkte en och annan karusell som alltid. Vill och måste göra det i sommar igen.
 
 
Gick på pilates en kväll och var allmänt bra på att träna faktiskt. Insåg att jag hade gått ner åtta kilo sen innan sommaren så det var en kamp för att försöka hitta tillbaka till några av kilona som definitivt var muskler. Efter att jag publicerade den här bilden fick jag en kommentar om att jag jämt var osminkad på mina bilder, älskade det!
 
 
Kvällsprommis och sen drog jag till Spanien med mamma och det var värsta underbara men det kommer i juni. Jag vet att det går långsamt men kom igen, det kommer ju i alla fall! Älskar att kika tillbaka på detta. Och hörrni, maj var underbar månad, vår vår vår, men också med mycket funderingar och saknad.
 

Kommentarer
Postat av: Linda K

Och vi saknar dig så!!!!! Kramar från mig och alla andra på Birkamymtet! PS Vill du ha jobb är det bara att komma upp ;)

Svar: Men guuuuud va glad jag blev att det här! Ni är för goa och jag saknar er så mycket :)
Julia

2014-01-20 @ 21:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0