mitt 2013: augsti

Augusti började så himla mörkt och tungt. Jag satt på en sten i en dunge vid ett pendeltågsspår och tårarna rann nerför kinderna och jag sa att det inte gick mer. Det gjorde så fruktansvärt jävla helvetiskt ont att såra så mycket, men jag var tvungen, det var dags. Julia och Fred hämtade hem mig och dagen efter kom mamma och pappa upp till Stockholm med en gammal tv och köpte indisk mat till mig. Livet var i paus och bara nu i skrivande stund kan jag minnas smärtan av alla minnen som flög i rapidfart på näthinnan i de där dygnen.
 
Tillslut åkte jag i alla fall hem.
 
 
Av någon konstig jäkla anledning smsade Maria mig 6 dagar efter att jag gjort slut och frågade om jag ville med på Top Cats på Café August. Konstigt i så många nivåer. Mary och jag hade ju liksom inte hängt alls mycket sen Stöten, där vi träffades och så lyckas hon pricka in den perioden. Pretty fucking awesome. Jag bjöd ut mig som det största fuck-upet och lovade att bli berusade och gnälla. Hon sa "kom bara". Bäst. Vi dansade i regnet, åkte raggarbil, dansade på Koriander och på kvällen mötte vi upp Mikey som jag längtat lite efter.
 
 
Fredrik var hemma i Värmland samtidigt som mig och fick även han lyssna på miljarders tankar om mitt liv och så åkte vi bil i regnet.
 
 
Samma helg fyllde Veronica år och hade supermysig fest hos sig och Jakob på Strand. Sen gick vi till Jaguar på kvällen och hade dansgolvet för oss själva och en människa välte ut en Heineken över mig. Hade dock så himla kul med alla brudar och åt kanske fem tårtbitar på festen innan...
 
 
I lånad M-tröja åkte jag till Arnön och vilade ikapp lite, lät tankarna sakta komma tillbaka. Plockade en bukett av blåklockor, prästkragar och luktärt. Hade foppatofflor på fötterna...
 
 
Vi umgicks lite fast vi försökte ta det långsamt. Det gick sådär. Var ju redan kär fast jag inte ville erkänna det för mig, honom eller er i världen.
 
 
Vann de här underbara skorna från Vagabond som var specialdesignade av Hanna Stefansson vars blogg jag läser. Älskar dem, när är det vår igen?
 
 
Jag fyllde år och mamma, pappa, Max och morbror firade mig. Var sådär lagom mörbultad psykiskt men älskade att ha dem nära. Älskade inte denna tårta.
 
 
Sarah och jag åt frozen yoghurt med lagom mycket topping på i Humlan en dag. Så jäkla mysigt, somrigt och fint. Tror vi satt där i flera timmar och bara pratade om allt som hänt och skulle hända.
 
 
Tränade vidare. Mindre men ändå lite. Fick i dessa svängar också tjänsten på Ringen vilket gjorde mig supernervös men också så himla stolt och glad!
 
 
 
En helg kom han till Stockholm och vi gick på dejt på Naturhistoriska, drack öl på Trädgården med Sara och Måns och lunchade med Julie och Fred på Bondegatan i värsta solen. Så himla fint. Sen följde jag med till Karlstad för bara några dagar. Spelade frisbeegolf med Filip och Maria, vilket var så himla kul och höll på att dö av pirr när han kom i sina jobbkläder och kastade längre än alla mina kast sammanslagna. I sin keps, mjukisar, med bilen parkerad, med sitt skratt, med sina kyssar - han höll på att ta död på mig. Augustis sista dagar spenderade jag råförkyld, med nedsatt lungfunktion och avsvimmad på Gripen. Den 31 augusti sa han "men Julia, det vet vi ju båda att vi redan är tillsammans". Så fort gick det. Så bra är det.

Kommentarer
Postat av: Maja

Ååh, jag är ju så avundsjuk på att du ska till Thailand alltså. Fast det är du ju värd! Fan va gött för dig!!! Jag har inte varit på Koh Chang, tyvärrrrr. Är det dit ni ska alltså?

Svar: Si Si! Det blir gött :) Men du kom ju just hem Majaaaaa ;)
Julia

2014-02-11 @ 16:52:16
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag vet inte om de är något du vill skriva om eller om de är något du kan skriva om men hur ser din och P's relation ut idag och så vill jag bara säga att du har en sån talan för att skriva, slutta aldrig med de man fastnar liksom :)

Svar: Vi hörs ingenting idag. Han gjorde det tydligt att vi skulle höras först när han ville, och det respekterar jag.
Julia

2014-02-11 @ 21:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0