vill plocka blommor all over again.

Skippade sats och drog på mig en tjocktröja och gick på promenad istället. Händer mig väldigt sällan i Stockholm men idag var det bara så skönt. Nedanför mitt hus ligger ju faktiskt Östersjön och det går en jättemysig stig utmed vattnet som jag går på då och då hem från gymmet till exempel. Det är så skönt att vara ute och inte påväg någonstans. Inte till bussen eller tunnelbanan. Inte till jobbet. Bara gå, hälsa lite på de en möter, titta på hundarna som simmar efter pinnarna deras mattar och hussar kastar till dem nere vid badplatsen, plocka ett ekollon, möta en kvinna som samlat ihop de sista prästkragarna i en bukett. Var ute i lite drygt fyrtio minuter och hann ta mig runt Larsberg, så jäkla skönt. Nu har jag stekt en korv som jag äter med ketchup. Livet blir vad en gör det till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0