morgondopp.

Skulle väldigt gärna vakna under de randiga täckena i gäststugan på Arnön. Vrida på mig i minst en halvtimme tills det är alldeles för varmt och istället kika ut genom dörren. Se solen färga torget, se de blommor som sovit över natten slå ut igen och slutligen ta min badkappa under armen och flip flopsen på fötterna. Gå ner till stranden under läten av fåglarna, lägga ifrån mig nattlinne oc badkappa och sen vada i. När det ljumma vattnet når höfterna, ta ett djupt andetag och dyka i. Känna vattnet omfamna, väcka, ruska liv i. 
Starta dagen med ett morgondopp.
ISTÄLLET har jag dock kokat tre ägg att lägga i kylskåpet (föredrar dem kalla), haft lite kokande vatten på min fot och ätit två mackor. Ska snart slänga mig i duschen, packa lite saker för KRÄFTSKIVA ikväll och plugga på stängningsrutin på nya jobbet. 

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh vilken härlig bild!

Svar: Visst är den!
Julia

2013-09-14 @ 09:35:16
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0