kanel och kardemumma.

Okej. Jag har verkligen bakat bullar idag. Så himla m y s i g t! Och gott, och kul! 
Använde min söta frukostbok som recept. Ett litet så jag inte föräter mig på cirka tvåtusen mhv hon som skulle lyckas.
Hade handlat duktigt också. Öser för övrigt kardemumma i mina bullar, älskar mer än kanel!
Hej min baby!
Gjorde snurror. Smakade ungefär jättemycket deg och strösslade rikligt med pärlsocker. Kände mig så himla nöjd. Vill baka varje dag, hembakt är ju bäst!
Klara! Ska faktiskt unna mig nu, med ett stort glas mjölk. Kura ihop mig i de största mjukisbyxorna, under båda täckena. Lyssna på SOFA-listan (ja Helenis, fortfarande), tugga på min bulle. Har haft en sån himla fin och rolig kväll med min kompis Victor som bjöd på käk på Primo på Bondegatan. Och ändå, trots skratt, pepp och bra grejer plus tre dagars ledighet i ryggen så är jag ledsen. Så nu hämtar jag bullen och mjölken. Önskar som alltid jag hade min riktiga Bullen här. Mina fina kompis, min boxer som snällt hade brett ut sig över hela sängen och låtit mig krypa ihop bredvid och andas på hans öron. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0