3 plagg från Stöten.

 
I denna jacka sprang jag till Senja för att hänga med Jossan och Lovisa och hänga i rum 111, jag gick också ut i denna jacka. När de flesta andra hade en "finjacka" hade jag min gröna dunis, som alltid åkte på tillsammans med en mössa, no matter hur länge en hade lagt på att locka håret. Tror att exakt den outfiten jag har på bilden var min vanligaste i fem hela månader. Kängor från Vagabond, manchsterbrallor från Monki (mina roomies avskydde dem), jacka från Stadium och mössa från Monki. Lätt värdast ever. 
 
 
 
I detta ställ fick jag ankarliftar i huvudet så många gånger att jag säkert förlorade hälften av alla mina hjärnceller. Under detta ställ gömde sig oftast minst två underställ och tre fleecetröjor, jag frös en del på jobbet kan en säga. I detta ställ flyttades också så extremt många medbringare (många fuskades också med), det flirtades i detta ställ (ja vissa flirtade faktiskt tillbaka detta ställ till trots), det dansades i detta ställ och framför allt skottades det freakin snö i detta ställ. En gång tvättade jag mitt eget och Sabinas, Vendis och Matildas i 90 grader. Slutade med att tvättmaskinen gick sönder och 2 % av all olja försvann, ej win situation. Mössan mamma åt mig i Lindvallen och jag älskade den så mycket. 
 
 
 
I denna tröja endast (!) arbetades det flitigt på vårkanten när vi äntligen fick se barmark efter cirka tusen år av snö och minus 30 grader. Egentligen var en tvungen att ha Stötenfleecen på men på topplift vågade jag tydligen vara lite galen och crazy (samma ord different language) och köra enbart tisha. Har kvar den där älskade tröjan än idag och använder den alltid när jag åker skidor. Hade den typ varje dag över mina underställ så att den stack fram under den korta stötenjackan #coolbrud. Ser ni för övrigt hur brun jag var i ansiktet? Var seriöst brunare då än när jag kom hem från Asien. 
 
Nu när snön återvänder till detta land (nej har ännu inte sett någon) så far ju tankarna iväg till den där vintern 2010/2011. Att jag smsar med världens bästa Matilda Eriksson gör inte minnet svagare och jag har sån enoooorm lust att åka skidor. Can't freakin wait. Dock är det bara sju månader sen jag åkte? 
Ps. Tidsinställer inlägg nuförtiden. Coolt? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilka minnen bästa sötaste Julls. Vad vore vi som människor idag utan stötensäsongen? Ingenting!;) puss!

2013-10-21 @ 15:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0