***selfie på gymmet***

 
Idag slutade jag tre, ljuva ljuva liv. Hade tänkt vänta på Jullan på stan men orkade inte så unnade mig att åka hem till Lidingö och köra ett gympass där. Hela Sats är ju ombyggt där och så sjukt fräscht och stort! Ställde mig som vanligt på bandet, rattade in min uppförsbacke och ökade farten. Har slutat med tanken på att springa. Jag.är.ingen.löperska. Jag tycker det är fruktansvärt, jag tycker det är tråkigt och jag får ont. Varför pressa mig själv när jag kan göra annat? Önskar mig dock motivation till sommaren igen då jag brukar försöka springa. ANYWAY. Hade siktet inställt på mina vanliga uppvärmningsminuter, aka 10 minuter. Tänkte dock att "idag är dagen jag går i 25". Vet inte varför 25 minuter är mitt mål men det har varit det länge. Min uthållighet är lika med noll. Det är inte det att min puls skenar, svetten rinner och benen skakar, det är bara det att det är så tråkigt. Blicken faller på klockan varje minut och jag har aldrig kommit över den där magiska gränsen när en känner att en kan gå/springa foreverz.
 
Klarade i alla fall mina 25, älskar uppförsbacke och mig själv för det. Fortsatte sen med diverse roliga maskiner (ni hör ju mitt seriösa upplägg), vilket blev axlar, triceps och rygglyft. Avslutade med 50 utfall med en kettlebell som jag svingade under det främre benet vid varje utfall. Magen fick sig en genomkörare i stretchrummet. Vill bli stark i bålen, känns som om jag kanske aldrig varit det? 
 
Känner mig i alla fall nöjd. Träningen ger sån extrem energi! Och nu ska jag trycka en Marabouchoklad och titta på Greys. Lyxen efter träning asså. 

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag är verkligen inte den som ska tipsa om saker som hör till träning, men de gångerna jag går ut och går lyssnar jag ALLTID på en bra podcast. (Typ Alex & Sigge, Hannah & Amanda, Filip & Fredrik, Värvet, Tack för kaffet, Adam & Compani osv om du vill ha tips på bra) Då kan jag gå i timmar! Om jag har flera avsnitt då alltså. Det kanske kan vara nåt!?

Svar: Alltså så himla bra! Massa nya tips ju. :)
Julia

2013-11-06 @ 21:32:28
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0