otrygg på min lilla ö.

Läser den här artikeln och undrar om jag ens kommer våga passera bron från Ropsten igen. Anfallen halv åtta på morgonen eller klockan fem påväg hem från jobbet liksom. Känns så himla overkligt. Att de sen går ut med att en nu ska hålla sig inne efter mörkrets intåg och undvika att gå ensam ute, finns vissa svårigheter där för mig. 
1. Jobbar jag på dagis är det mörkt på morgonen när jag åker till jobbet.
2. Jobbar jag på dagis ELLER Twilfit är det mörkt när jag slutar och åker hem.
3. Jag bor själv vilket också innebär att jag ofta, till cirka hundra procent, går själv ute.
 
Jag vet att jag försöker hålla någon slags rolig ton. Egentligen funderar jag redan på hur jag ska lägga upp för Julia att jag kommer flytta in ett tag (sorry babe!). Jag vill inte ens vakna och vara ledig här imorgon. Jag är rädd och jag hatar att vara det. Men nu vet ni i alla fall, det går att umgås med mig mellan 9-15 och då måste jag ha marginal att ta mig hem på så inte solen försvinner. Om jag längtar efter att flytta hem till M i Karlstad? Rätt så jävla mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0