denna jävla vackra stad.

Åh kära Stockholm. Jag ser mig aldrig mätt på denna stad! Vandrade ner för Drottninggatan, svängde in på systemet och fick mig med lite rödtjut och några öl. Traskade sen vidare mot riksdagen, Rosenbad, och såg solen sänka sig över vattnet i gulröda toner. Gick igenom gamla stan som faktiskt var ganska tom på folk och ringde upp mamma. Gick mot Slussen och på mammas tips köpte jag äntligen en strömmingburgare. Galet god fisk som skulle kunna ackompanjeras av mycket godare bröd men helt klart godkänd. Köpte sen med mig lite påskblommor från stressade killar på södermalmstorg och gick upp på götgatan. Gick in på Gateau och fick med mig de två sista rågfrallorna till frukost imorgon, lycka. Svängde in på rebellen och köpte billiga jordgubbar, blodapelsiner, bake-off på croissanter och lufttorkad skinka. Redo för AW hemma hos mig. Nu är jag påväg med allt detta hem och förhoppningsvis kommer Julie och Fred sen och så ansluter Patz vid tio-snåret.

Så jävla redo för påsk! Också jävligt grejt att betala 20 spänn för ekologisk supergod mat på dagis varje dag vilket leder till att jag oftast inte käkar middag equals jag sparar pengar och kan köpa blommor och croissanter istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0