berns, dumplings och musikal.

Igår fick jag tidigare från jobbet, svirade om från baggyjeans och mjukiströja till ett par jeans och satte på lite läppstift. Barnen tittade extremt misstänksamt och frågade var jag skulle hundra gånger. Och jag skulle till Berns Asiatiska! Efter en touchdown i Gamla Stan för att hämta upp Patric som fikat med Sandy, promenerade vi till Berzelipark (tror jag det heter!). Där mötte vi ull Mini och slutligen Patrics farbror med fru. Sen åt vi alltså inne på Berns och det var g u d o m l i g t. Dumplings, lättstekt lax, fish 'n chips, ryggbiff och massa mer svaldes ner med först en asiatisk öl och sen ett australienskt rödvin. Åh herregud så gott allt var och så bortskämd jag kände mig! Det hela avslutades på Chinateatern med musikalen Rock of ages som var underbar. Inte toppklass men massa skratt och så där görgo känsla i kroppen.
Man kan säga att vi somnade ganska snabbt när vi kom hem... Och nu är jag på tuben mot jobbet efter lite sovmorgon och ska ge allt. Fredagsdisco, ansiktsmålning och solen. Bäst. Och kvart i fyra kommer pappa och vi ska åka till Karlstad där jag inte varit sen jul! Vi får se hur det blir men jag ska kämpa, ta inte ner mig jorden. Glad fredag i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0