om det någon gång blev minusgrader...


 
Jag lääääängtar. Varför öser regnet ner utanför vår lägenhet medan vännerna på facebook skriver om snö i Stockholm? Megaorättvist. Jag vill göra snölyktor, fånga flingor på tungan och kasta en snöboll i någons nacke. Nu har jag inte ens lämnat nattlinnet och soffan för att röra mig utomhus. Vet dock att det är dags snart. Ska se om min lillebror är hemma och äta en lussebulle tror jag. Äter så jävla dåligt med mat nuförtiden. Eller ja igår var vi ute med Robin och Mirja, vänner till Mikey Mouse, och åt på Frost, det var rågott och himla mysigt! I övrigt behöver ni inte oroa er, jag trycker i mig chips, chokladtomtar och annat godis. Nu ska jag ju dessutom hem till mor och far och rota i deras kylskåp fastän vårt är fyllt, hehe. Vill även säga att jag vaknade med sådan jobbångest i morse, satte igång direkt med att ringa min gamla chef för att be om arbetsgivarintyg (någon hängde på Arbetsförmedlingen igår!!) och det samtalet slutade med att hon berättade att någon återigen hade mailat till Twilfits kundtjänst och berömt mig. Rodnade sönder och fick lite pepp i min arbetslöshet. Mailade sju förskolor om att jag var en shysst tjej och plöjde platsbanken på tips om jobb att söka. Det går framåt och jag har faktiskt bara varit här i fyra dagar försöker jag övertyga mig själv om. Klapp på axeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0