nersjunken i soffan med mjukisar på.

Hej gänget! Här sitter jag i soffan i fleecemjukisarna och tofs på huvudet. Ögonen håller redan på att falla ihop trots att klockan inte ens är tio? Har ju på något sätt vändt på dygnet genom att sova till tiosnåret varje dag, pjuh det är nästan nio timmar per natt, sicken lyx asså i detta mörker!
 
Idag har jag varit på arbetsintervju och fått en till inbokad på fredag, känns som jag har ett litet flow nu. Sjukt hur spänd jag ändå var inför intervjun idag då jag bara sjönk ner i soffan när jag kom hem till mormor och hundarna efteråt. Myste i alla fall ihop med henne, fick tonvis med pepp och stöttande ord och åt saffransmuffins. Väckte min lillebror och drog iväg till badhuset med honom. Det var hur fint som helst! "Äventyrsdelen" var ju faktiskt mysig om än ganska liten. Men vi var ju praktiskt taget ensamma så vi rejsade ju i rutschkanan, simmade i strömmen utomhus och jag klättrade på klätterväggen. Kul att Max snart 20 och Julia 22 köper årskort där snart, wiho! Lillebror fick efter bastu följa med hem hit och laga ihop en shysst bjudmiddag som jag och Mikey sen bjöd hans syster med familj på! Grymt med en kock i familjen, hehe. Vi hade i alla fall en supermysig kväll och mina hemgjorda isglassar med färskpressad apelsinjuice och hallon gick verkligen hem hos lillkillen vilket ju var kul.
 
Och nu är jag alltså redo att somna om några minuter. Min herre diskar i köket och jag har en chipspåse framför mig. Tänker på hur livet blev och kommer bli. Vad gör jag i höst, i sommar? Hur är jag nu jämför med för ett år sen? Det känns ändå som att jag går på min väg nu, som att jag hittat det stället jag vill vara på. Nu är det bara det där med att komma på vad jag vill göra, eller bara börja leva efter den drömmen som finns långt tillbakaskuffad i lillhjärnan. Godnatt nu vänner, mer flum finns att hämta i mitt arkiv, tjarå.

Kommentarer
Postat av: E

Bäst med chips och någon annan som diskar (annars är diskmaskin fab) :)

Svar: Diskmaskin känns sorgligt avlägset i mitt liv :(
Julia

2013-12-11 @ 16:45:32
URL: http://nobodyputsmybabyinacorner.blogg.se
Postat av: Anonym

BLOGGA.

2013-12-12 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0