julviva.

Jag har glömt bort hur man skriver, jag tittade för några dagar sedan tillbaka på mina allra första inlägg. Ettan på gymnasiet, Sara gav mig julviva, gjorde mig verkligen till det namnet. Jag skrev att jag skulle hamra på tangentbordet dag som natt (ett löfte jag hållt) och fylla den med mina känslor och tankar. 
 
Det blev så också, jag var så ledsen. Det var vinter och mörkt, jag hade ett nykärt hjärta och var precis påväg att lämna min trygghet i Molkom och flytta in till Karlstad. Bloggen följde med, men alla gosedjuren som vant suttit på en hylla i mitt gamla flickrum fick åka ner i kartonger och slussas ner i källaren. Ja, alla utom Buffa då.
 
Jag åt ingenting nästan, det är sånt som händer när jag är stressad. Nu är jag stressad igen, har precis läst igenom exempeltentor på socialpsykologin och känner en liten svart klump växa i magen. Men min mage har kommit igen nu och jag äter som sagt tio tabletter om dagen. Tabletter som gör att jag knappt ser vad jag skriver nu, ja jag har synrubbningar som biverkning. 
 
Men nu är det dags för en nygammal era att ta vid. Jag har packat fem kartonger med bara kläder, skor och mina alla bodybutter. Papa kommer imorgon och hjälper oss flytta alla grejer till Nacka, det ska bli så himla skönt. Tråkigt att pendla till jobbet på helgerna men så himla skönt med lite närmare till skolan. Och nu ska jag fylla kylskåpet med saker jag behöver, jag ska köpa ett strykjärn för det har jag märrkt att jag behöver och jag ska slappa i pyjamas hur mycket jag vill. Det är lite sorgligt, det måste medges, men nu är vi stora, nu behöver vi bli vuxna! 

Kommentarer
Postat av: pillena

*HELENA gav dig julviva, när hon egentligen skulle skriva juvlia på din hand och stavade fel*

<333

2012-09-17 @ 12:10:11
Postat av: Sara

det ska bli fint att ha dig närmre, puh (sen när började jag kalla dig för puh)

2012-09-17 @ 12:13:34
URL: http://slitet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0