det där med mat.

Jag tror att alla som känner mig vet hur extremt dålig jag är på att laga mat. Äter överkokt pasta med ketchup, bränner ris i stöten, överkryddar köttfärssås hemma hos Patric och sånt där. Men på senare tid har jag faktiskt lyckats svänga ihop ett par helt okej, nej faktiskt bra, middagar när jag varit själv. Steker lite lax, sköljer lite babyspenat, blandar med mycket fetaost, jasminris och lite stekpannegrillad paprika, done! Jag tror att jag verkligen insett hur underbart (på vissa plan) det är att själv fylla sitt kylskåp för oftast så köper man ju då grejer man faktiskt använder! Patz och jag äter till exempel typ alltid färsk mat som färska champinjoner, sallad, ost - är det färskt ens? Det jag menar är att vårt frysfack tas upp av kycklig, lax och bär men det är nästan bara bären som kommer till användning. Oftast köper vi svensk köttfärs som jag sen gör till köttbullar eller biffar som man kan äta till en sallad. Känns som ett sjukt värt inlägg, pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0