11 frågor.

Vilket annat land skulle du vilja bo i och varför?
Först smäller typ Spanien upp i huvudet, eller Frankrike. Croissanter, tapas, medelhavsklimat, coolt språk, vackra länder, havet osv osv. Sen kom jag på att jag nog kanske skulle vilja bo i Norge, högst upp i Lofoten i en stuga på en klippa med vågskvalp utanför ytterdörren. Och med en bra jämställdhetsdebatt, politik, som liknar Sveriges, nära min familj och sånt där annat som jag är så himla bekväm och bortskämd med. Alltså herregud vilket intressant svar.. Kan inte ens bestämma mig var i Sverige jag vill bo, i stan eller på landet!

Vad ville du bli när du var liten?
Jag hade samma känsla för arbete när jag var liten som jag har nu ungefär, det har inte intresserat mig sådär särskilt mycket. Men jag vet att pappa bröt ihop på ett föräldrasamtal när jag sa att jag ville bli frisör (året innan hade jag sagt barnläkare så jag antar att han tyckte att det var en nedgradering). Dock läste jag "berättelsen om mig" när jag var hemma sist, något mormor hittat i en gammal låda. Där stod det att jag verkligen ville jobba på dagis i alla fall någon gång när jag blev stor, dream coming true!

Vilken är den godaste doften?
Nybakta bullar, Patz parfym, nästan alla sköljmedel, hägg, haribonappar, jordgubbar, pinkgrapefruit bodybutter, poolvatten, tång och hur mycket mer som helst. Doft är typ bästa sinnet!

Om du bara fick äta en sak i resten av ditt liv, vad skulle det vara?
Jag skulle dö om jag bara fick äta en enda sak!! Det finns ju så enormt mycket gott. Men kanske soppa, det är en av mina bästa rätter. Och om man fuskar kan man ju variera den eller hur? Annars älskar jag ju skaldjur, viltkött, mozarella, köttbullar, ris, avocado, pommes och nyfångad grillad sik. åh hungrig.

Berätta om din allra bästa resa!




Det går verkligen inte att välja. Självklart var Asien med Patz något av det mest fantastiska och mest spännande jag gjort men det var också Parga, Grekland med mamma och mormor. Eller att resa med sina bästa vänner för första gången utanför Sveriges gränser eller åka med familjen till Holiday Club i Åre och åka skidor tills man går av.


Vad äter du helst till frukost?

Foccaia, amerikanska pannkakor, räkor, perfekt kokt ägg med salt, nypressad apelsinjuice, smoothie med hallon och blåbär, färsk mango, nybakat fruktbröd, scones, chailatte typ.

Vad inspirerar dig?
ELLE, mina vänner, bloggar, filmer och folk på stan. Och självklart barnen på dagis, hur de älskar blått och då endast bär den färgen, bara för att de gillar den liksom. Eller att de inte kan bestämma sig för nagellacksfärg, och därför har olika på varje nagel. Eller undrar varför man får kalla en gravid för tjockis men inte sina kompisar, man måste väl vara snäll mot alla eller?
Vem berättar du dina hemligheter för?
Mamma, mormor, Patric och några näranära vänner.

Om du skulle vara ett djur, vilket djur skulle du vara då och varför?
En säl, för att leva i vatten, vara med en flock för att vara lite gullig och så.

Beskriv den värsta respektive den bästa känslan.
Att mamma och pappa ska dö en dag.
Totalt lugn om att tiden står stilla, alla mår bra, jag är glad, solen skiner och jag har inget att oroa mig för.
Jag tror ni fattar själva vilken känsla som är värst respektive bäst.

Vad är din allra högsta dröm?
Jag har ofta velat frysa tiden som den är just nu, jag är 20, mamma och pappa runt femtio och mormor sjuttio. Men jag vet inte om jag skulle vilja gå miste om att ha en egen unge, att gå ut och festa med Max, att se Patz bli ännu snyggare med åren och se ännu fler årstider komma och gå. Men min högsta dröm måste nog vara att ha dem jag älskar nära föralltid.

Tack söta Maja för utmaningen!

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, bra svar ju! Hihi :)

2012-05-12 @ 12:33:07
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Pillena

Åh älskar bilden på dig och mig! Du är fin jag är ful:) Men jag kommer snart till dig hade jag tänkt mig, behöver lite julia känner jag, herregud, när var det på riktigt senast liksom? PUSS FINASTE FULIA

2012-05-12 @ 14:22:10
Postat av: Julia L

Dina kloka ord och fina bilder gör mig glad. Jag saknar dig så!!

2012-05-12 @ 23:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0