myrorna i brallan, lalalalllallaa

Nu är jag här hos mormor, vid hennes surrande dator och med tvn påslagen i bakgrunden. Ute skymmer det sådär pyttelite som det gör på sommaren och allt lyser så jäkla grönt efter det monsunliknande regnet. Jag har lurat mig själv lite, trodde att slappa här nere skulle bli rena "semesterveckan". Men det är inte alltid lätt att bara slappna av, luta sig tillbaka och göra ingenting. Men idag har mormor och jag yogat utomhus i takt med björklöven som susat ikapp över oss. Vi har varit i Västervik och njutit av solglimtar, tittat i affärer och jag har fått Keds som varit på 50 procents rea!! Jag har tagit bushundarna i varsitt koppel och gått en promenad och tittat på kossorna som betade i kvällssolen. Sen har jag ätit pannkakor med vispgrädde och jordgubbar och det är liksom allt. Myst, vilat och inte haft ett uns stress i kroppen. Eller nej vänta, lögn? Jag har velat framåt, har velat gjort mer och tänkt på måndag som innebär jobb equals lite stress. Det är inte alltså inte så lätt som man tror nej... Men jag jobbar hårt vidare, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0