söndagslycka

Idag vaknade Patric och jag vid elvasnåret, båda lite halvbakis efter gårdagen. Vi lyxade och låg och drog oss länge, sängen är absolut bästa stället just nu! Sen tände vi lite ljus, det ösregnar ute och nu är det snart den årstiden då det liksom påverkar ljuset inomhus så det passade med några små lågor. 
 
Sen gick vi ner och gjorde oss ett gäng amerikanska pannkakor och satte oss med Anna och Richard och tittade på Hungerspelen - igen. Perfekt söndagssyssla och perfekt med sockerchock á la pannkakor med grädde och blåbär från skogsdungen bredvid deras hus. 
 
Regnet lockade mig i alla fall. Har man växt upp med hund lär man sig att ta sig ut i alla väder, vilket jag tycker är fantastiskt kul. Så jag tog på mig träningstighsten och snörade på de rosa/vita träningsskorna och drog ut på en löprunda. Håller mig till att sakta jogga framåt och succesivt höja pulsen och samtidigt rycka nyponrosor från buskar och lukta på äpplen från trädgårdar i förbifarten. På slutet tröttnade jag dock lite och drog upp i lilla miniskogen som skiljer vägen ifrån deras hus. Riktig pulshöjare vill jag lova och det var svinkul att försöka ta sig upp för de halkiga bergen och sånt där spännande. Hittade ett gäng kantareller också som jag fick med mig hem. Så jävla awesome, det börjar till och med bli kul att träna! 
Nu är jag i alla fall nyduschad och har hoppat i myströjan från monki och jeansshortsen. Ledig hela veckan framöver och i helgen kommer familjen och jag och Patric ska äta frukost i stan i morgon. jävligt fint! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0