standing in the rain, dealing with the pain.

Nu sitter jag uppkrupen i soffan i Nacka igen efter en helg i Huddinge med fest och flärd. Ljusslingan ifrån Thailand är tänd i fönstret och från spotify spelas Melissa Horn som i värsta 2010-anda. Det känns sådär lite sorgligt svenskt och grått och jag känner mig inte tillräcklig, inte trygg, inte så säker.
Men så tänker jag på hur sommaren kommer bli. Hur förhoppningsvis maj och juni kommer varma och vi kommer blåsa såpbubblor på dagis varje dag och äta lunch ute. Och sen i mitten på maj där, då kommer det två veckors ledighet, som bara ska spenderas hos mormor, i Smögen, i Småland, på Arnön och på Strands uteservering med kompisar. Sen ska Patric och jag packa ihop oss igen och förmodligen flytta tillbaks till Huddinge ett tag. Och jag ska göra några pass på Twilfit, eller ganska många, och bara ha tio minuter till jobbet. Sen får vi se hur slutet på augusti/början på september kommer se ut, på något sätt känns det som att jag ställt in mig på att plugga (obs big nyhet!). Bara någon liten kurs och kanske få jobba som vikarie på dagis samtidigt.
Ja vi får se helt enkelt, känns bara som en viktigt kväll att peppa lite så att det gråa liksom inte flyttar in i en. Efter Asien känns det fortfarande som att jag är lite lugnare, lite modigare. Första tanken när twilfit ville ha tillbaka mig var "åh herregud, minns jag kassan och returer och allt det där??" men sen kunde jag ändå lugna ner mig och nöja mig med att jag får lära mig, ta tid att vara ny och se det som något kul istället. Känns så bra! Nu ska patz och jag mysa ner oss under en filt, starta playstationet och sagan om konungens återkomst, fan vad jag ska kicka ass!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag jobbar på Expressbild och fotar fotbollslag just nu :)

2012-04-22 @ 20:26:49
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Julia

baby. ska vi ses i veckan?

2012-04-23 @ 11:55:25
URL: http://juliamaryhedvig.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Om du inte tänker plugga så behöver vi nog personal till min förskola:)

2012-04-23 @ 23:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0