everyday it's a getting closer.

Har klarat mig igenom nio timmar på jobbet med mycket utomhusvistelse och till och med några solglimtar på eftermiddagen. Det är en helt ny värld att det är ljust när jag slutar klockan fem och jag älskar det! Plötsligt kan man liksom göra något av dagen som inte är; duscha, äta och sova.


Så jag läste ut andra delen av hungerspelen (dör så spännanade!!) på tunnelbanan på väg hem och sen hoppade jag av på fina hötorget. Köpte lite te och vin och powerwalkade sen genom stan och ner till gamla stan där jag bekvämt nog tog t-banan ett stopp. Storhandlade på rebellen, götgatsbacken! Försökte klura ut hur tusan jag skulle kunna handla ekologiskt och stödja det jag tycker är uberviktigt, men samtidigt inte bli pank i övermorgon eller något liknande. Löste sig som så att äggen, mjölken och köttet blev ekologiskt och så fyndade jag mozarella för 5 spänn, en korg kiwi för 10 och lite sånt. Älskar't.
Patric är på match så jag är ensam men möts självklart av finaste lappen. Packar in varorna, startar datorn och börjar blanda en pannkakssmet ur huvudet (första gången?). Slår på ligga med p3, så himla ärligt brutalt och bra. Slänger samtidigt ihop en brödmix med lite vatten och låter den jäsa under en handduk. Äter några frusna hallon ur en skål och ska snart ska ta ett glas vin och titta på grey's. Men först ska jag ta en varm dusch, vet inte hur många gånger jag fantiserar om det varje dag...

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, låter som en helt perfekt dag ju!

2012-04-12 @ 21:40:42
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: sara

pannkakor och vin, låter som en alldeles perfekt julvivakombo!

2012-04-12 @ 23:50:12
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Julia

så himla fint och jag har saknat din blogg och dig och imorgon ska vi ha en awesomekväll med popcorn och rebusar. PUSS!

2012-04-13 @ 10:33:20
URL: http://juliamaryhedvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0