i mumintäcken och med sol på balkongen mellan halv tre och halv fyra .

jag är hemma, vaknade upp i mina mumintäcken i morse vid tolv. blev skjutsad till konsum bak på max cykel och gjorde tårta till pappa. allt så hemtamt, allt så himla himla tryggt. i pappas röda stora tröja som alltid. och ändå längtar jag tillbaka. fast jag vet att jag inte kommer kunna sova. att jag kommer vara rädd påväg till jobbet, jobbet. fast jag kommer sakna familjen. jag längtar ändå tillbaka till Stockholm. jag hör hemma där nu, eller jag ska se till att göra det. springa över hela slussen för att hinna med bussen ut mot sickla. stanna och köpa äppelmunkar för fem kronor och gå på skånegatan hela tiden. leta genom hela stan efter det bästa dansgolvet. spara pengar men ändå spendera på sånt som är fint, en piggelin och några kalla öl. hänga med nya vänner, gå till lejonbacken med grönalundare och skratta med folket som åker fritt fall. hångla flera kvällar i sträck. ha ett eget kylskåp och bo lite överallt. bada i havet och åka tunnelbana tills jag någon gång tröttnar. man får se det fina lite.
jag tror jag måste åka tillbaka snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0