datorsurr och diskmaskinsläten.

alla andra sover. jag sitter med matildas dator i soffan och lyssnar på diskmaskinen i princip. om tio dagar är jag i stockholm, jag är där. jag är i sickla. på en madrass. eller kanske ute på restaurang. vem vet. jag är inte i stöten, inte i vardagen.
idag har bara varit en positiv-dag. den gick fort, den var ganska kul och ja, helt bra faktiskt. men nu har jag tre kvar och dessutom kvällsåk i morgon... trippeltrean svårast liften här, tjena! Men men, på söndag har jag bestämt att det är harrys, om jag så får åka själv (lär ju inte hända..).
Jag undrar hur det blir att blicka tillbaka på månaderna här, leta ledtrådar i bloggen är ju inte så lätt. Jag har skrivit om allt godis vi äter, om hur kvällsåk suger och om hur vi bygger upp våra järnlevrar. Men det är ju så mycket mer, jag vill skriva så att jag minns alla. Skriva om hur det känns att sitta på en transportlift dagen efter eller hur sjukt beroende jag har blivit av p3.
man lär sig mycket vad man inte vill göra när man är här. jag tror tusan det är så man hittar det man vill göra. på tal om det är framtiden fortfarande så oviss. allt handlar om jobb jobb jobb. fast det är ju frivilligt, fast inte enligt samhället.
nu flummar jag iväg.
de andra sover
jag tror jag också sover.
fint godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0