men jag glömmer aldrig bort vad du gjort; 2011s lista

Fem händelser som varit bra det här året:

1. Jag och Julia tog en powerwalk ner till sjön Trekanten en ljummen kväll och badade i det varma vattnet. Det var så sommarkvälligt det kan bli och jag får nästan pirr i magen när jag tänker på det. På hemvägen gick vi till en lekpark där allt var format som frukter.
2. Den första maj blev vi ihop under hans vita trätak efter att ha sovit till klockan ett. Och det känns ungefär precis lika awesomebra idag som den dagen.
3. Jag flyttade till Stockholm och in i min morbrors lägenhet och hade riktigt råsköna dagar på longboard och med gemensam middag på kvällen.
4. Den här sommarlovsdagen med Milli och Dannys. Vi bara badade, solade, käkade, klättrade och avslutade på Skinnarviksberget. Åh vad jag älskar sommaren!
5. Någon av alla amazin vårdagar i Stöten, som den dagen vi gick ner till floden och grillade. Eller som när jag och Ville hälsade på Wiklander på branten och Ville solade utan tröja. Eller sista dagen då vi firade med champagnefrukost. Eller dagar då vi var sjukt bakis och lyssnade på happy ending och åt överblivna chips och hällde alla slattar i en glasskål.

Fem händelser som varit sämst detta år:
1. Att få en cysta + magkatarr och spendera massa massa tid på sjukhuset.
2. Att vara ovänner med mina närmaste. Det var ensammaste på hela det här året.
3. Att åka hem från Stöten, alltså satan vad jag grät. Förstörde hela sista kvällen och dagen efter var kroppen öm av alla tårar.
4. Att börja som telefonförsäljare, det tog kål på mitt självförtroende månader framåt.
5. I januari längtade jag fortfarande så jävla mycket hem till min familj, jag var den som duschade extra länge för att kunna gråta några frustrerande "jag längtar hem-tårar".

Vad har du lärt dig i år?
Att våga säga ifrån när det inte passar mig, hur jobbig än situation blir. Som att säga upp sig ifrån ett jobb man tror kommer ha itu en. Jag har lärt mig hur mycket som helst om liftar och attraktioner och Stockholms kommunaltrafik, om anställningar, om Asien och mycket mer. Jag vet att jag gillar salladsdressing och vart Patric är mest kittlig. Jag har lärt mig att jag älskar Midsommarkransen på sommaren, att hemma på Arnön ändå alltid är bäst och hur mycket jag verkligen älskar min familj.

Blev året som du tänkt dig?
Haha nej men när blir något någonsin det? Jag trodde ju aldrig att jag skulle bli kär, flytta till Stockholm eller jobba på McDonalds.

Bästa festen!?
Jag måste faktiskt säga stjärngalan för på grisfesten bara grät jag hela tiden. Dessutom var stjärngalan grym från förfesten till taxin hem, stjärnstatus hela vägen! Jag har skrivit om hela festen här.
Zinni, Sanna, Danne, Marcia, Carlos, jag, Milli och Sofie. (Fast finast var nog min pojkvän som jag inte kände igen för att han var så bra utklädd. Det slutade med att han var tvungen att kyssa mig tills jag förstod att det var han).

Hur har din stil sett ut?





Min stil är alltid ganska blandad, fastän jag tycker den är självklar. I vintras var det mest underställ och termobyxor blandat med sabinas sidenshorts. På sommaren har jag det blommigaste och tjejigaste jag kommer över, bara bara klänningar och bikini typ. Och sen blir det trasiga jeans, pojkvänströja och mössa. Alltid med mina vinröda kängor och urbanears.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Teenage crime - Adrian Lux
Satan i gatan - Veronica Maggio
Domino - Jesse J
Happy Ending - MIKA
From Africa to Malaga - JJ

Vad har du tittat på för tvserier?
Grey's anatomy, Misfits, Glee, Pan am, 7th Heaven, New girl osv. Älskar serier, tittade inte så mycket första halvan av året dock på grund av dålig internetuppkoppling.


Vilka människor har du hängt med mest under året?
Bland annat dessa godbitar. PLUS ZINNI.


Vilka kompisar har du lärt känna detta år?
Hela grönalunds tiwoli typ. Haha men i alla fall en massa sköningar därifrån.


Vad är det vackraste du fått i år?
Hm, det var en kluring. För tusan vad jag älskar min iPhone, men den är inte vackrast. Och inte heller hörlurarna, hur bäst de än är. Hupp, nu vet jag!
Min födelsedagstårta av Julie, Saris och Fred!


Vad är det bästa du läst?
Alltså jag har bara läst feel good tror jag. Gillade högre än alla himlar av Louise af Boije (heter hon ens så?). Jomen niceville var sjukt bra! Nästa år ska jag läsa grymt mycket böcker, 2010 var ett grymt bokår, låt 2012 också bli det.


Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag åkte katapulten, flyttade ihop med Julia, flyttade hem till min pojkväns familj, åkte longboard, började jobba på Mcdonalds, Grönan och dagis bland annat. Jag tror att jag fortfarande är så ung att jag kommer göra en massa saker jag aldrig gjort förut i några år till :)


Vilken är din största framgång 2011?
Jag blev nominerad till årets bästa kvinnliga huvudroll på Grönan. Det kändes stort efter en säsong där jag varit mycket sjuk.


Vad spenderade du mest pengar på?
Åh det vanliga. Mat. Godis. Chips. Hyror.


Vad önskar du att du hade gjort mer?
Gått ut mer, dansat, varit ledig, rest. Men det tar vi igen 2012. Nu ska jag sova sista natten bredvid min pojkvän innan han åker till franska alperna och jag till Idre. puss

Kommentarer
Postat av: julie

ÅH, vad jag älskar dig! <3

2011-12-23 @ 21:00:40
Postat av: sara

Åh. Fint! Den här måste jag också göra tror jag.

2011-12-23 @ 23:18:59
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0