memorylane

eftersom det var alldeles för längesen min käraste julviva skrev i sin blogg, tänkte jag (som gjorde bloggen åt henne och därför fortfarande minns hennes lösenord - som är det bästa ever) att jag skulle lämna ett litet inlägg åt henne och åt er fina läsare.

allting började med apelsinjuice en varm 23 augusti 2007, men eftersom jag bara haft min älskade macbook sen april 2008, börjar vi där. en liten trip down memorylane med julia och sara blir nu:

april 2008
vi fotade som galningar en dag i april, tjugotredje närmare bestämt

valborg firade vi i ulvsby hos astrid, drack cider gjorde vi. och sov ingenting.


maj 2008


jag skulle åka till barcelona = en vecka utan varandra. vi umgicksumgicksumgicks innan.


juni 2008

vi gick ur ettan på gymnasiet, vilket firades med babymuppdansen.

besökte peace&love. på andra bilden ser ni pussen som överförde min sjukdom till julia.


augusti 2008

vi var mest allmänt coola och började tvåan och så.


november 2008

åkte lite till stockholm över en dag sådär.


januari 2009

fest hos juliak. vi var extremt, hm, snygga.


februari 2009


alla hjärtans dag-brunch hos fröken julviva herself.


april 2009

vi hängde mycket. gjorde smoothies och pizza och så.


juli 2009

åkte till arvikafestivalen tillsammans, som tjejjourare

en varm dag mötte julia upp mig efter jobbet med en picknick. vi åt den i gräset och drömde om att resa utomlands.

det är okej att leka på värmlands museum när man är arton också, så ni vet.


oktober 2009

och så åkte vi utomlands tillslut, till kreta. det var vi och juliak, bästa trion. träffade erik och andreas gjorde vi, och den där veckan i oktober förra hösten är ju lätt en av de bästa veckorna någonsin.

vi festade på koriander en mörk, mörk kväll.


december 2009

en av alla förfester skedde på min matta, med billie-tröjorna på och cider i vinglas.

vi hade vår projektarbetsutställning om feminism och jämställdhet. fan vad stolt jag är över den ändå. och över oss.


februari 2010


vi drack oändligt många chailatte och pluggade sista terminen på gymnasiet.


mars 2010



bulgursallad, foccacia och alias blev en kväll.


april 2010



åh, vi åkte till london tillsammans. finast.


juni 2010


vi gick på bal tillsammans.

studenten tog vi också. och nu bara är vi mest, i ett stilla ovetandes om framtiden. men vi har i alla fall varandra, och det är himla tur det.

så nu tackar jag för mig.
tills vi ses,
/sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0