chillar i mitt lediga jag

Det börjar närma sig. Jag har fått jobb i Göteborg och snart kommer jag lämna Karlstad. Inte för gott och inte för en lång lång tid. Men jag kommer ändå att bo där större delen av veckorna. Och det känns så konstigt just nu. Men samtidigt ganska kul och nyttigt, att byta vardag och trygghet mot stenhårt jobb och en massa nytt. Som tur är kommer jag ju bo hos min andrafamilj så alltför nytt blir det inte.
På min fåtölj ligger nya shampooflaskor, mina jobbkläder nytvättade och en egen tandkräm. Varje gång jag tittar dit blir jag nervös.
Men det är lustig hur lite det behövs för att man ska börja uppskatta saker man tar för givna. Som mamma, pappa och macs. Jag kommer sakna ihjäl mig efter dom. Och vännerna såklart! Men det gäller att ta vara på den lediga tiden. Så i morse åkte jag in till stan och åt frukost med min bästa. Det såg ut såhär.
Väntar på fina hemmatorget och lägger märke till kullerstenarna och gillar att jag fortfarande kan ha converse.
Åt frallor, drack smoothie och beställde slutligen in en foccacia att dela på. Jag och fina tjejen va!
Nu ska jag tvätta lite i mitt välkända tvättrum och sen ska jag träffa Helena en sväng och köpa chaite och titta på fula innerskor. Men det gillas. Och jag väntar på mitt schema.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du är i göteborg i helgen skulle jag inte ha något emot att ses på typ fredag eller lördag kväll, om du vill :3

saras tröja är himla fin, man vill krama henne. hela hon är i och för sig också alltid fin och kramvänlig, men folk som påpekar det uppenbara är kanske jobbiga.

2010-09-21 @ 13:48:11
URL: http://enmansteater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0