pepptalk longway.

Sitter i "mitt" rum. Helt tvärtemot förra gången känns det värre nu när jag väl är här än innan jag åkte. Kanske för att jag inte var vid medvetande i morse. Sitter i alla fall med elementen på högsta, tjocktröjan på och med kroppen inlindad i mumintäcket. Bakisfrossa men hej. Och nu ringde mamma och det gjorde ont att säga godnatt 30 mil bort. Men alltså. Jag kan inte göra såhär varje gång det vankas arbete och saker jag inte är van vid. Det är ju det här som kommer göra mig stark och smart. Att ha ett jobb där min kropp känns som gelé på kvällen men jag kan vara nöjd för jag hade ändå fyra kalas + en massa annat jobb och jag klarade att ta bussen hem klockan tio på kvällen i mörkret i en ny stad där jag inte vet vart jag ska plinga. Och funkar det inte, då är det så lättlöst. Och jag ska börja med att peppa mig själv med några grey´s avsnitt nu och med att drömma om chokladen jag ska köpa på coop i morgon.
och tack litegrann, för alla fina som läser min blogg och inte tröttnar på att jag skriver om samma grejer hela tiden<3

Kommentarer
Postat av: sara

tänk att, när du kommer hem från göteborg. då finns din mamma kvar och äntligen får ni säga godnatt på 30 centimeters avstånd. det är klart att det är svårt och jobbigt med något ovant, och det får vara det. men jag lovar, att snart kommer du vänja dig. man gör det tror jag. någon gång.



saknar dig.

2010-10-07 @ 22:44:31
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: sara

du behöver inte säga förlåt hjärtat, det var verkligen inte så jag menade:) puss finis

2010-10-08 @ 09:37:28
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0