lediga dagar när man vaknar.

Idag är en sängliggardag. När jag drog upp rullgardinen i morse var det bara grått ute och regnet föll i skyar. Så jag kröp ner under bästa täcket igen och sov en stund till. Sen gick jag upp och åt himla god frukost men sen återvände jag hit, till min säng. Så nu ligger jag här, gör listor, planerar en brunch, lyssnar på en himla fin spellista, läser körkortsteori och njuter av niotillfems blogg. Det ser ut lite såhär.

Ute är det alldeles supergrått och man blir inte alls pepp på något sätt. Tror ändå att jag ska försöka ta mig en liten promenad eller en tur in till stan så att jag får röra mig lite. Såhär grått är det förresten.
(jag vet inte varför himlen ser lite blå ut, för det gör den inte i verkligheten, den är blygrå.)
Samma utsikt i december:
jag längtar lite tror jag. jag vet att man inte ska, men jag behöver! Till snö, risgrynsgröt, julmarknader och chokladkalendrar! (hjärnan fattar inte att jag inte kommer vara här när snön och julen kommer). Det kommer bli fint, och det kommer knastra under fötterna igen. Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0