epoker som läggs bakom.

Nu slutar en epok för mig. Min Lekstan och Göteborgsepok får läggas på hyllan och tittas lite på när jag undrar vad jag egentligen gjort det flummiga år. Och ja, till viss del kommer jag sakna det. I går var en så himla mysig dag på jobbet med söta barn, härliga kollegor och sjuk stress som vanligt. Men kul hade vi! Och jag kommer sakna att sitta på buss 760 och hoppas att den aldrig stannar så att jag kan få ta igen lite sömn innan mina 9 timmar och 45 minuters pass börjar. Jag kommer sakna att åka tåget ner och hem från göteborg. Läsa, se på serier på datorn, hamna i första klass, lyssna på fet musik och sånt.
Men mest kommer jag såklart sakna min andrafamilj. Att se på Idol, Robinson och Ensam mamma söker med dem. Att få värma god mat i micron och äta framför tvn med antingen ett halvt glass vitt eller en kall mariestad. Att få ligga i soffan med Tuffs på magen och höra hur hon spinner. Att småreta John och Albin eller gömma mig när Albin tar hem 20 kompisar.
Det kan vara lite tufft att lägga en tidsperiod bakom sig. Men nu hägrar två veckors grym ledighet och även om det känns i hela hjärtat som att det är alldeles för lite tid för mina älskade så antar jag att jag måste börja peppa Sälen ännu mer nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0