rain on my mind.

Ligger i min säng, äter ett chokladägg och lyssnar på musik. Det skulle kunna vara tristess, grått och långtråkigt. Men det är det inte. Det är bara skönt, det är mustigt, det är björkar på näthinnan. Tittar ut. regn. Vågar mig upp ur värmen, öppnar balkongdörren. Det luktar regn. Vårregn. Jag vet hur regn luktar, jag om någon. Vet precis hur det känns överallt, i näsborrarna, i händerna, på benen, på fötterna - när jag öppnar den gröna dörren till stugan. Fuktig sand, halkiga stenar på torget där pingisbordet står.

Grönska. Blöta björklöv. Får lust att trycka fast dem på kinderna och se om de häftar fast sig. Gå ner barfota till stranden, se hur barr och jord fastnar på mina fötter. Gå ner i vattnet, för det är alltid så mjukare när det regnar. Dyka under ytan, det regnar inte mer. Öppna ögonen. Allt är så suddigt under vattnet, men ändå ganska klart för mig.

Upp igen. Varma tröjor, göra en eld. Ha öppet fönster med myggnät emellan. Ligga i sängen, lyssna på regnet där ute. Vårregn ute idag. Åh, vad det känns bra. Det luktar så gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0