come come come back home. i will trade the stars and moon away.

Klockan är tjugo i tolv. Jag sitter i min säng, i morgonrocken och med rufsigt hår. Jag önskar att jag kunde romantisera det, säga att åh vad skönt men en sån dag. Men det tycker jag inte. Jag har bara ätit ett ägg idag, för jag har ingen inspiration.
Men jag försöker värma mig, få mig att resa mig upp. Ta mig in i duschen, ut i solen. Men kameran och en termosmugg med te i. Hoppas det kommer ske, just nu lyder inte benen eller huvudet.
Jag önskar det såg ut såhär. Då skulle jag gå ut och lägga mig precis i mitten av det där. Strunta i taggarna som skulle riva blodiga sår. Bara andas och dra in doften och blommor.
Mitt orions bälte. Jag ska titta på dig varje natt, blicka upp sådär mot stjärnorna och leta efter dig. Så jag vet att du är där. Och jag kommer lära mig var du är, så att även när det är molnigt kommer jag kunna känna dig där.
Jag vill orka ta mig upp. Vakna upp ur mitt drömska suddiga synsätt och ta tag i dagen. Innan solen försvinner, för annars kommer jag bli så himla ledsen.
Varma färger, det är så jag får tänka idag. Klä mig i hallonrött, vinrött, mjuka vita nyanser, dricka rött te, äta bruna kakor.
Den här låten vill jag ha i en iPod idag. Den är så himla himla fin.


Kommentarer
Postat av: Pillena

hehe har du lyssnat på den mest wondefulla Sofa-listan på den mest UTSÖKTA människa (salem) som finns måntro. Han är bra han

2010-03-13 @ 12:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0