changing mode.

Jag vaknar upp. Fan, solen är inte här idag. Dagen känns helst plötsligt såhär.
Visst, det är lugnt, vackert och dolt. Men jag är inte sån. I alla fall inte alltid. Inte idag särskilt tror jag.
Nu kom jag dock på att jag har en hatkärlek till flaskskepp. Jag menar, det enda det vill är ju att ta sig ut, rida på riktiga vågar och hissa seglen, men det är fast i en glasflaska. Samtidigt älskar jag att kärleken till havet, segelbåtar och just skeppet har fått någon att stänga in det, bara för att ha det kvar. Det enda det fungerar på är dock materiella ting. Jag gillar inte riktigt tanken på att det verkar som att jag stöttar alla hustrumisshandlare landet över...
Men tillbaka till tristess, vardag.
Jag gjorde nämligen något åt det!
Satte på mig awesomeplaylist och började med det här
ägg, smör, socker, bakpulver, mjöl, mjölk, salt och så vidare. Vet ni vad det blir.
Som en hemlis kan jag berätta att jag ska ha varma hallon till det...

...
Vet ni vad det blir? Det blir pannkakor såklart. För det är fasligt lätt och himla gott. Perfekt en sovmorgon som idag när man börjar tio i ett. Nu har jag dock ätit så mycket smet att jag har ont i magen.
Men ändå. Det här fick min dag att bli lite mer såhär
Alltså. Hela den här bilden är magisk. Trollbindande. Jag älskar den. Enastående!

Kommentarer
Postat av: Anonym

PUSS

några blommor ser ut som stekta ägg, älskar det!

2010-03-11 @ 23:23:22
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0