storstadslängtan

Jag gillar en del storstäder tror jag. Anonymiteten, främlingarna, snyggingarna, nya platser, ny kultur, godare mat osv osv.
När jag var ute med Bullen förut så tänkte jag på Barcelona och på Paris. Jag besökte Paris i våras och levde precis som man skulle göra. Bodde med härliga tjejer i ett basic med charmigt hotellrum, käkade croissanter och varm choklad till frukost, crêpes till lunch, besökte eiffeltornet, åkte tunnelbana, drack billig champagne uppe vid Sacre-Coeur, pratade med okända, satt länge på restauranger, gick runt i Montmartre och sånt där.
Jag älskade verkligen den staden och alla möjligheter.

Men så tänkte jag på Barcelona idag. Jag har aldrig varit där men jag har varit i Sevilla och i lite andra städer i Spanien. Och där trivs jag nog ännu bättre. Modet är inte lika strikt. Man kan ta en öl vid stranden istället för iskallt vin på en elegant restaurang. Pojkarna är sötare, folket är charmigare, maten smakar godare. Shoppingen passar mig ännu bättre, de flesta är brunetter och sånt där.

Jag gillar båda städerna, behöver ju inte välja. Vill åka till någon av dem snart!
första och sista bilden paris (den sista ser precis ut som den trappan jag sprang ner för med en flaska smirnoff i magen och var aslycklig)
de två andra barcelona :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag känner att vi åker till barcelona tillsammans efter studenten.

bara lever ett tag.

2009-12-09 @ 17:57:04
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trappan <3 tog en evighet att ta sig upp i men på fyllan var man nere på en sekund.

2009-12-09 @ 21:04:16
URL: http://justsipit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0