naturelle

jag gillar vattenglas. särskilt sådana som skiftar lite i blått. de ser så kalla ut.
det ska bli fjorton minus imorgon, välkommen kyla
vår lägenhet är verkligen fin, jag trivs
jullovet är mycket längre än vad jag visste
avskyr nyår
har gått runt i pyjamas hela dagen i princip
sett 6 avsnitt grey's
ätit chips och dipp
det skulle vara så skönt att simma , vända sig om i vattnet och titta på ytan
lyssnar på musik
ligger i sängen, flera täcken som gör att jag inte kan somna för att det är så varmt.
när jag borde tänka på snöa vinternätter och varm choklad
på hyacintdoft
och hur deprimerande den här årstiden egentligen är
så går det ändå inte
för titta på bilden
tänk färskt sommarregn, våt ångande asfalt och alldeles känsliga fotsulor mot regndropparna på marken
tänk musik som inte går långsamt, som inte är tung och stark
som istället är galen, sådär så att man måste dansa, göra saker man inte vågar
wintersong, det är ju trots allt en fin snöig vinter.
jag är ute i rymden tror jag och min kropp lyder inte riktigt längre. jag ser satelliter överallt och blir alldeles snurrig av hur starkt de lyser.
försöker titta bort
på de där glödbollarna som egentligen är stjärnor. de är dem jag ska till. inte till satelliterna.
jag är ensam i rymden.
men de är där ändå. bakom pluto, bakom merkurius.

john mayer

till våren tar jag studenten
ska stå i en svindyr studentmössa, kroppen darrande av all champagne och med jordgubbsfrön på tänderna. gråta och skratta. veta att nu, nu tar det slut, nu börjar det. idag är det den tjugosjunde december, det är 6 månader kvar. plugga,resa,jobba,hångla, förhållande,vänner,familj.
jag vill sprunga tusen mil
springa på hustak
färglada hustak med tvätt på linor mellan husen, i vackra klädnypor
min hjärna har lagt av
det är nog det finaste av allt
imorgon vill jag missbruka te
har redan planerat min frukost
smoothie och te. minst tre kopppar
det där med stjärnorna
de är så svåra att se när man springer sådär fort
men ibland har man inte tid för stjärnor
man får ta självlysande magneter istället, eller såna där eldflugor, lika fint
jag fick något sug efter mojitos, men samtidigt mjölk. inte samtidigt. om jag bara lägger ner huvudet på kudden så kommer jag somna. vill jag? måste. vad lyssnade vi på i somras? det var så länge sedan. jag minns inte ens hur det var att luta huvudet mot bussätet och sova i en timme med kinden mot den solvarma rutan. eller hur det var att somna på bryggan på sommarstugan, eller dricka english breakfast te som aldrig tog slut för att tårarna fyllde upp den, eller hur det var att bada i havet. eller hur det var att åka vattenskidor sådär bra.
jo, precis det minns jag. fastän huvudet har lagt av. lyssnar på kung fu fighting nu. oj vad långt jag skrivit. nej.
jag är bara allmänt glad. fick lära mig något så underbart på grey's idag. nämligen att det är inte lyckan som är målet med livet. nej för målet är alltså att känna smärta men veta att man kommer överleva. jag älskar det.
nu ska jag sova. när jag vaknar imorgon kommer macs ha åkt till hemstaden. vill också, men alla är här hemma. stannar några dagar.
sov gott åh stackars kropp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad jag saknar dig!

2009-12-27 @ 13:58:02
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0