det strålar nog en stjärna trots allt

egentligen sitter jag och myser på min orientaliska matta. lyssnar faktiskt på emds julskiva... men den är faktiskt mycket finare än vad man kunde tro!
Suger lite på en rosa karamell med chokladfyllning. Max lagar spagetti och köttfärsås och jag är i princip den enda som inte har packat klart. Men jag känner mig lugn i hjärtat i dag. Världen ter sig väldigt väldigt hemsk ibland och när jag får höra att min mormor gråtit ensam i lägenheten åt sin dumma fibromylagi så gör det ont i hjärtat.
Men julklappsinköp, doftande granris, godis, varma hundkroppar, vackra vänner och underbar familj gör det hela lite lättare. Jag blir så glad. Så lugn. Älskar idag.

kommersiell eller inte så är julen väldigt fin tycker jag.
välkommen hem, främling eller vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0