leaving on a monday

Aldrig mera kulturskolan i Karlstad. 
Nu har jag slutat spela piano som jag gjort åtta år bakåt i tiden. 
Minns första gången jag skulle dit. 
Fröken (jag gick i trean, man sa så då) följde mig över 63an från skolan och satte mig på bussen, jag var livrädd men mamma hade lovat att jag skulle få en chokladboll från Honey om jag överlevde hela vägen in till Karlstad. Så jag satte mig helt enkelt på det enda ensamsätet som fanns och försökte att inte andas på hela vägen in till Karlstad.
På den vägen var det. 
Jag spelade i åtta år för samma lärare. Jag växte som människa litegrann tror jag. Allra bäst spelade jag när jag inte hade ett piano hemma...

Nej men, nu ska jag lyssna sönder Junosoundtrack. Puss

Kommentarer
Postat av: banan

du har inte sagt att du ska sluta spela piano. varför då?

2009-08-31 @ 19:32:32
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0