mormor, mat och freestyle

ja, det är ungefär vad min helg har gått ut på!
På långfrdagen åkte jag och familjen ner till Östergötland för att träffa mormor, Nöne och hundarna. För mig är det som att tiden står still där, på ett bra sätt. Ingen stress. Bara, tankfyllt. Hälsosamt. Även om det alltid slutar med att jag gått upp några kilo när jag åker därifrån för att jag inte kunnat säga nej till vita nybakta baguetter på morgonen.
Att gosa med hundarna, äta vindruvor och diskutera Lidls för och nackdelar är vi bra på.
Jag var också hos min morbror, han behövde lite hjälp med matte B (vem gör inte det) och vi lyssnade på u2, drack te och pappa och jag försökte oss på en balansbräda som han hade hemma.

Sen mat då. Lite involverat i det jag nyss skrev men kräver ändå ett eget kapitel.
På morgonen får jag två baguetter, äppelskivor, gurka, ost, köttbullar och juice. Frukost är min favoritmåltid men snart måste jag nog säga ifrån om jag vill behålla min figur (vilket jag inte bryr mig om när ja ser den frukosten).
Till lunch grillade vi korv i lördags, efterrätt var våfflor med hallongrädde. Sedan andades jag in Östersjöns småsalta vatten i huvudet.
Middag, stekta hamburgare med soltorkade tomater i. Grönsaker, klyftpotatis och påskmust. Och på kvällen avslutar jag med chips. Helt sjukt.

Jag talar sällan om hur mycket hundar betyder för mig. Jag har i princip aldrig levt utan hund. Bullen, min boxer, skaffade vi när jag gick i tvåan. Innan dess träffade jag alltid mormors coccer spaniels som jag praktiskt taget växte upp med. Mitt första ord var till och med ett hundnamn, Ina.
Hundar är lättlästa. Jag ser direkt hur en hund mår och hur den tänker agera, något jag inte ens är i närheten av att göra med en katt. De dödar mig istället.
Freestyle är en hundsport där man dansar med sin hund. Det ägnade jag lördagen till, fast bara tittapåande då. Träffade bland annat denna goding som var så jäva stor så det var inte sant. Willow, sötnos






Kommentarer
Postat av: bananer i pyjamas

det var en riktigt stor en! säkert större än mig. eller så delar vi mankhöjd (om man nu pratar om mankhöjd när det gäller hundar. jag red en gång i tiden, det sitter kvar sen dess...) det låter i alla fall som att du har haft en mysig (och god) helg. pussssss

2009-04-12 @ 21:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0