regn och mysiga kvällar.


När tunnelbanan rullar in framför mig i Skanstull är den alldeles immig och våt efter hällregnet utanför. Jag går på, och sjunker ner på ett säte fastän jag ska byta om två stationer. Sveper den långa tröjan hårdare om mig och tänker på paraplyet som ligger längst ner i den tunga väskan. Det är ju ändå enb bit att gå sen. 

Jobbet gick bra, vi sålde över budget och jag försökte som vanligt att göra allas dag till den bästa - det hör till. Har berömt, gett leenden och fått dem att skratta. Älskar det. Men det gör mig trött, vill ha någon som lägger hundra procent fokus på mig, är det för mycket begärt kanske? 

Jag är i alla fall glad att det regnar. Min träning ligger efter men när det regnar känns det så mycket lättare att låta mitt onda huvud vila i soffan med fruktsallad och universitetens vårkurser framför mig. Kan också lyssna på Maggios låtsas som det regnar på repeat. Skönt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0