känslan av att bära en klänning.

 
Min allra första dag som boende i Stockholm, på soffan hos Claes i Finntorp, så gick jag runt på söder. Det var april men redan varmt och solen sken. Jag gick in på Lisa Larsson, hittade den där klänningen och tog nervöst med den in i provrummet. Den satt som en freakin smäck. Jag fnissade och tänkte på de senaste månadernas outfits, typ underställ och manchesterbyxor, vilken kontrast detta var. Gick till kassan för att höra om priset. Den kostade sexhundra och jag tyckte att det var mycket. Ändå stod jag kvar där i kassan och fingrade på det rosa tyllet. "Det är min första dag i Stockholm" sa jag och tillslut log kassörskan. "Ska du inte köpa den då och varje gång du bär den kommer du tänka att du köpte den din första dag i den här staden?" svarade hon då. Kanske ett försäljningsknep men det är också alltid vad jag tänker när jag har den på mig. Jag älskar den där klänningen. Och jag älskar Stockholm. Det kommer alltid sitta i den där klänningen och i mitt hjärta. Klyschigt men så är det. 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Ååh, bra!

2013-11-08 @ 17:10:44
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0