när det snöar i mars.

Öppnar balkongdörren och går ut. Snön singlar ner i stora tussar och har gjort sen min klocka ringde vid sex i morse. Det är ganska kallt men jag är förlyldvarm, kallsvettig. Det ska vara vår men ändå singlar snön ner timme efter timme. Jag kan inte låta bli att tycka att det är vackert, och särskilt då solen skiner igenom för en sekund.
Igår drömde jag att du levde, att vi skrattade och du berättade varför folk trodde att du var död. Jag vaknade upp och så var du det också, död. Jag tar ett djupt andetag av den friska balkongluften, sörjer lite att min näsa är igentäppt så att jag inte kan känna doften av snö. Går sedan in och lägger mig under två täcken och tittar på ett grey's till. Vill bli frisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0