jag minns en spårvagn i ett varm land och en källare fylld med gamla möbler, med dig.

I morse vaknade jag tidigt, alldeles feberkall och svettig samtidigt. Det kändes som om hjärtat brast för jag ville verkligen inte sluta drömma. Så jag knep ihop ögonen, tryckte huvudet långt ner i kudden och försökteförsökteförsökte fortsätta drömma.
Och det gjorde jag. Drömde vidare och helt magiskt. Inte alls så speciellt, men så värdefullt. Insåg så mycket och kände mig så fullkomligt hel som jag inte gjort på så himla länge.
Därför grät jag nästan när jag vaknade en andra gång och insåg att jag inte skulle somna om igen.
Från och med nu ska jag skaffa en drömfångare och en drömbok. För två tredjedelar av drömmen försvinner efter tio minuter, och det ångrar jag så.
Det här är lite av vad jag drömde om. Men vissa delar går bara inte att dela, eller komma ihåg.
(hej snygg)
bilder: weheartit.


Kommentarer
Postat av: amanda

Chingchong, vad heter du på WHI ens?

2010-11-06 @ 22:26:53
URL: http://baraibland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0