den eviga signaturmelodin för karlstad

jag har ju inte bott så länge i karlstad. faktiskt inte ens ett år ännu.
men det finns en grej som jag har lagt märke till.
kanske bara på sundsta men kanske även i centrum?

det är nämligen såhär vänner, att glassbilen förföljer mig.
jag hör den eviga signaturmelodin som alla landskap i sverige har olika texter till.
den jag lärde mig gick såhär:
" nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, med våran glassreklam"

först trodde jag att den bara lät extra ofta på sommaren
sen blev det höst och slutligen vinter
den låter ännu

sen trodde jag den bara lät på måndagar
men så hörde jag den på en tisdag
jag hör den minst två gånger i veckan

jag har aldrig sett glassbilen i karlstad. men varje gång jag cyklar hem, då är den där. låten. "nu lurar vi barn, nu lur.....

Kommentarer
Postat av: Claws

haha vad gulligt, den jag kan går "Vi lurar små barn, vi lurar små barn, på deras veckopeng" ;)

2009-02-12 @ 17:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0