en dusch

det skulle bara vara så skönt att ställa sig i duschen nu. eller snarare sätta sig ner. på plastmattan hemma hos mormor och sätta på djungelflödet. monzundropparna skållheta skulle få värma min kropp och tro mig. jag skulle stanna länge. en timme. flera timmar. resten av mitt liv känns som en bra idé men hur skulle det se ut.
jag vill vara hemma imorgon. ingen sara. bara igvarningar. franska, matte. matte som bara känns pinsamt, hellst sitta själv. se lite bortglömd men ändå väldigt upptagen ut. sitta och bläddra i sidorna, titta nogrannt på talen och få det se ut som om jag jobbar. för det kommer jag inte göra. hela matte b kommer köra sig. det gäller att sitta bredvid sara, skriva av och humma som att jag också förstår. men det gör jag inte. tänk den där duschen nu. jag kommer inte förstå diagnoserna, inte proven inte genomgångarna. det är inte en inställning, för jag har försökt. jag gör mitt bästa, lyssnar alltid, läser igenom två gånger, tre gånger. det bara inte går ändå.
varma stora droppar som skulle falla ner över kroppen, linda in dem och göra huden känslig efter all värme. det är vad jag skulle behöva nu.

Kommentarer
Postat av: sara.ja

vännen, vi kan inte förstå tillsammans. för tro inte för en sekund att jag förstår mer än dig. åhnej. jag skriker ju fula ord när jag öppnar matteboken.

2008-09-17 @ 11:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0