dagsljus, läsning och hyacinter.


Ligger i soffan under den bästa pläden och njuter av doften av mina fyndhyacinter. Är särskilt glad över att den ena bor i en marmeladsburk, även om den är för liten. 
   Ute ramlar snön ner från himlen och har gjort sen inatt. Så himla fint och kul tycker jag! Vilket ljus det blir och så skönt att äntligen få använda min gula mysjacka igen. Mycket härligare att ligga inne också, känns mer pepp än det gråa regnet gjort. 
   Jag fortsätter läsa Kristian Gidlunds bok som givits ut postumt. Vilken jäkla skrivare han var, helt obegripligt. Boken är precis lika tragisk som magisk. Kanske är det mitt hopp som är tragiskt, jag vet ju hur det slutar och ändå så hoppas jag... Boken har tagit mig lång tid att läsa, måste liksom ta paus och baka focaccia och stoppa Bero i dörren för tröstkram för att det bara gör så ont. Är väldigt glad över den i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0