sjukstuga.

Jag är hemma idag. Kroppen värker, snoret rinner och mina tinningar pulserar av en ostoppbar huvudvärk. Det dåliga samvetet gnager små flisor av mig. Tänker på mina kollegor och barnen, som idag får nya vikarier att testa och busa med. Hatar att behöva vara hemma.

Har i alla fall försökt göra det bästa av det hela genom att äta apelsin och knäckebröd och sova massa timmar så att kroppen får en chans att ta igen. Låter fönstret stå halvt på glänt för lite frisk luft och för att få höra vågorna på Östersjön och de modiga vårfåglarna som snart kommer bli kalla igen. Läser Blå Koral av min favoritförfattare och ska snart orka diska, bara någon timmes mer sömn och en huvudvärkstsblett till. Behöver orka fyra timmar på Twillan i morgon innan jag åker till Örebro för att sova på en madrass med min älskade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0