mamma.

Idag fyller min mamma år och för första gången på länge kan jag fira henne för hon är här hos mig i Stockholm. En av de absolut viktigaste personerna i mitt liv är hon, har alltid varit och kommer alltid vara.

Först när jag fyllde 18 gick mamma upp till 100% på jobbet igen efter att ha jobbat 75%. Det var viktigt för henne att vara hemma med Max och mig och alltid finnas till hands, något jag tror vi båda mått bra av och faktiskt uppskattat. En bullmamma i alla sorters positiva ordalag men som också slet med en utbildning när Max och jag (och självklart Bullen) bråkade i bakgrunden.

När mamma var yngre jobbade hon med att köra turisttåget på Gotland, hon pluggade socionom i Umeå och satt öga mot öga med svårt kriminella i sin nya yrkesroll. Hon åkte också på midsommarfest i Värmland en sommar och råkade på en knäpp men ganska kul värmlänning, han heter Pär.

Jag blir alltid glad när folk säger att vi är lika. Hon är vacker på både utsida och insida. Ikväll ska vi bada och njuta på centralbadet med Claes och Patz. Sen blir det soppor och förhoppningsvis massa öl i Sibirien.

Jag älskar dig! Grattis på födelsedagen, njut så länge du kan, nästa år blir du 50 och du vet att din familj inte låter dig slippa undan fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0