från ett berg på 1500 meter.

Idag har vi varit ute i backen sen halv tio och kämpat oss igenom snöstorm till halv fyra! Det har varit så himla härligt, backar som är så himla långa, att vara uppe på 3000 meter och nysnön som legat i backen. Jag är dock så himla slut. Snöfallet gör att man måste fokusera så himla mycket för att ens skilja backen från himlen vilket är utmattande. De andra har dessutom ett högre tempo än mig vilket stör mig. Jag styrs av min rädsla alldeles för mycket, och att inte känna backarna är nytt. Fick mig dock några ordentliga garv när vi åkte en backe som kallas Tårtan, en svart puckelpist där vi inte kunde se handen framför oss. Först var jag livrädd (som vanligt) men efter några gupp och med de andra fallandes som bowlingkäglor bredvid mig så började jag bara tycka det var kul! Precis som det ska vara.

Ikväll väntar ostfondue, first time! Nu ska jag somna lite i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0