en liten blomma.

Igår kom en liten kille på tunnelbanan och sålde majblommor. Jag följde min Stockholmsinstinkt och skakade på huvudet och log. Han gick vidare. Kändes ju inte helt okej plötsligt. Kollade plånboken och hade till min förvåning cash. Sprang efter honom och köpte en. Kändes så jävla bra. Som om det faktiskt var jag som kommit på idén att hjälpa barn göra roliga grejer fast deras föräldrar inte har råd. Jag tappade bort min blomma sju timmar senare när jag gick från jobbet. Det sög ju.

Nu ska jag jobba sex timmar och sen ska jag hem till Wigrens och fira Mini som fyller år! Hoppas på tårta. Minis storebror ligger för övrigt högt upp på min gillalista just nu eftersom han citerar maskinen och maggio i sms. Bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0