cate blanchet in her red hair, causing a fire in my mind.

Blogg.se är nytt och jag har inte kunnat logga in på länge. Samtidigt passerar livet snabbt förbi utanför fönstret och jag har haft lite svårt att hänga med. Med en härlig skärgårdsmidsommar i ryggen och fortfarande på en oroväckande snabb semester drar jag imorgon till Kaggebo och mormor. Det ska bli så skönt att bara äta smultron från vägkanten, ligga på fårskinnspläden, gosa med hundarna och vara med om översvämningen som kommer. Jag är lite ledsen, kommer inte undan det. Jag vet inte om jag verkligen vill jobba i sommar men är samtidigt rädd för konsekvenser av att inte göra det och för faktumet att man ibland kan bli avskräckt av att plötsligt få för mycket tid. Det är inte det att jag är rädd för tråkigheten, mer för att saker ska hinna ikapp och för att jag ska inse att jag missat saker. Jag insåg på Max student att det är två år sedan jag stod där i vit mössa. Hur mycket som verkligen ändrats sen dess, var jag bor, vad jag tycker, hur jag ser ut, hur jag mår, mina problem, mina lyckostunder, mina mål. Jag är fortfarande inne på det där med att stanna tiden och särskilt nu efter att ha sett Benjamin Button en gång till. Jag inser på något sätt att det stämmer, nothing lasts. Och det är verkligen vackert, för det är precis det som får saker att bli betyelsefulla - att vi inte kommer ha dem för alltid. 

Kommentarer
Postat av: Em

Vackert men förjävla sorgligt också. Du skriver fint.

2012-06-26 @ 18:24:49
URL: http://alabaster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0