trettonhelgen.

I fredags mötte jag äntligen upp min älskade mormor på Centralen. Hon var här i helgen för att säga hejdå, eftersom jag åker snart, så vi passade på att utnyttja en av pappas bonusnätter på Clarion Hotel för att på så sätt få lite mer tid tillsammans. I alla fall, fredagen passade vi på att gå runt lite på stan och reashoppa (vilket vi sannerligen gjorde!) Jag fick bland annat de här fina torgvantarna som jag är supernöjd med.
Självklart från fina monki.
Det blev mörkt och ruskigt och tillslut hoppade vi på tunnelbanan (jag klämde henne i dörrarna, förevigt dåligt samvete) och åkte till Söder. På folkkungagatan hoppade vi in på Esters Tebod och drack afternoon tea och mumsade på scones.
Mormor hade för övrigt lila tema i helgen, hur tjusig som helst. Efter att vi druckit och otörstiga pallrade vi oss till hotellet, med några pit-stops som Lidl för awesome choklad och ett fyrpack cider. På hotellet mötte vi upp min fina morbror och vi hängde lite och gjorde oss i ordning innan vi drog tillbaka till Söder. Där gled vi, tillsammans med Patz, in på Shanti och åt så jäkla grym indisk mat. Jag beställde mangokyckling och dog godhetsdöden.
Efteråt åkte vi hem och sov på fluffiga och hotellkuddar och jag förkylningshostade litegrann. Dagen efter åkte vi ner till den bästa frukostbuffén och satt och njöt i flera timmar. Fruktbröd, nutella, melon, färsk apelsinjuice, massa tesorter, specialgjord omelett, fruktshots och så vidare!!
Sen vandrade vi vidare till nytorget och mötte upp morbror igen och gick till en jättefin buktik som hette 6/5/4. Där köpte jag superfina raggsockar till Patric och hittade en jättefin anteckningsbok till resan, den blev dock kvar.
Fina påsen från nya affären och nya väskan som mormor gav mig, hur kul som helst i vintermörkret!
Efter en stund gick vi in på Louie Louie där alla söderhipsters satt med rosa Acnepåsar och stora räkmackor framför sig. Vi beställde in smoothie och småsnackade om galna hundar och lustiga barndomsminnen.
Fina morbror.
Efter det knatade mormor och jag iväg mot hotellet och sa faktiskt hejdå för två och en halv månad. Det gjorde lite ont men jag vet ju att hon är kvar där sen, bästa bästismormor.
<3

Kommentarer
Postat av: Maja

Gud vad mysigt!

2012-01-10 @ 14:09:56
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Marie

Men jävlar! Aldrig i mitt liv sett en så ung mormor :D haha

2012-01-10 @ 22:17:00
URL: http://mariebj.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0